sâmbătă, 10 septembrie 2011

Apogeu autohton

De o săptămână am intrat (din nou) în PNL - Perioada Naşpa a Lunii.
De o săptămână nu am mai scris nimic. De o săptămână mă chinuie letargia şi mă uit în jur cu repulsie şi dezolare crescîndă - "De-atâtea nopţi aud plouînd, aud materia plângînd..."
De o săptămână adorm prost şi mă trezesc şi mai prost..şi tot de o săptămână mă dau de ceasul morţii să plătesc o nenorocire de factură orange, fără sorţi de izbândă.

Mare invenţie şi computerul ăsta...îţi permite să faci lucruri virtual, fără să-ţi mai mişti curul din fotoliu! Cumperi online, plăteşti online, mănânci online, ieşi cu prietenii online, creşti animale online, mergi la bordel online. Dacă se mai inventează şi toaleta online, dacă mi se răpeşte şi unica plăcere a vieţii patriotice (vorba 'ceea: bine-i, Doamne, când mănânci; când te caci şi te uiţi), eu capitulez! Clar, nu mai am ce face p-acilea!
Da, domnule, meleagurile noastre au pătruns în civilizaţie. Sau, mă rog... doar s-au făcut că o pătrunde (pe emancipare, mă-nţelegi?). Poţi spune orice altceva despre Românica, dar nu că-i călare pe civilizaţie şi o smotoceşte vârtos. Partea rea e că stă tribălimea pe noi ca mucegaiul pe brânza franţuzească; partea bună (pentru că există şi aşa ceva - deci mă optimizez, sau ce puii mei fac aici?) e că nu ar trebui să-mi mai fac griji: rămân cu plăcerea. Viaţa-i scurtă, gustu-i lung", vorba unui înţelept.
La dracu'! Noi suntem o turmă de dobitoace în orice. Nişte maimuţe, care doar imită ce văd la oameni, o cireadă de înapoiaţi. Formam o gintă de manelişti încă de dinainţe de apariţia conceptului, eveniment care doar ne-a împlinit, ne-a dat o formă, un contur, ne-a rafinat fibra profund imbecilă.
Dacă lumea înconjurătoare ar fi o pictură de Michelangelo, noi am fi nişte schiţe pe o hârtie igienică..nişte butuci printre sculpuri brâncuşiene. Suntem retardaţi. Noi doar copiem...şi nici măcar asta cum trebuie.

Prin urmare, am introdus sistemul de facturare online; cică aşa e mai ecologic. Suntem greeni, luptăm pentru mediu. Nu se mai taie Sequoia gigantica şi Stejarul lui Ştefan (personaj cunoscut astăzi ca Fane Barosanu') pentru a se construi hârtioaca pe care să ţi-o trimită acasă când ai de dat bani. Dă agenţia mesaj pe mobil, tu îl primeşti, faci paşi până la paypoint şi te achiţi de datorie. Simplu.
Dar am o întrebare mică: DE CE MAMA MĂ-SII TE ÎNŞTIINŢEAZĂ VIRTUAL, DACĂ LA PLATA EI ÎŢI CER FACTURĂ PE HÂRTIE?? Mă duc şi eu să plătesc, ca un contribuabil profesionist ce mă aflu.
"Ne pare rău, s-a stricat programul şi nu merge decât cu factura pe hârtie. N-aveţi una mai veche?"
"Păi nu mai primesc d-asta de 3 ani, în puii mei! Mă fac factură, ce naiba?!"
"Ne pare rău, altfel nu se poate. Aşteptaţi până remediem defecţiunea"
"Păi o tot remediaţi de vreo săptămână şi mie îmi închide telefonul în 2 zile!!!"
"Atunci plătiţi."
"CUM, că asta mă tot chinui să fac şi eu!!"
"Veniţi cu o factură mai veche"...primesc acelaşi răspuns impasibil.
Bă, eşti prost?? Să-mi trag palme, tâmpesc cu capul!! Deja văd roşu în faţa ochilor, îmi explodează neuronii. Sunt eu defect, sau cum, că nu mai înţeleg...îmi vine să o iau la sănătoasa, hăulind pe câmpii, de mă bagă ăştia la conservat, ca pe un al doilea Dolănescu + Maria Ciobanu cu copii şi nepoţi. "Hălă-ălă-ălă-uă Hălă-ălă-ălă-uuuuuuuuuuu...Hău lele vino-ncoa, mergi de-mi adu praştia!" - Deci când mă apucă nebuneala şi buciumul se face cât puţa de furnică de ruşine!

Tipic românesc. De ce să facem noi o treabă până la capăt? Ne-am jigni tagma din care facem parte (oricare ar fi aia). Avem sistem informatic de facturare? Avem. Ce mai vrem? Păi nu merge...nu contează! Este??Iete-l! Cine-l gâdilă de stare?
Ne-am lăudat săptămâni în şir cu cel mai cel pod din Europa. L-a vizitat norodul mai abitir ca pe piramida lu' Tutankhamon. În mai puţin de-o lună s-a băloşit asfaltul pe el. Avem ditai măgăoaia de arenă naţională. Naţional Arena...perfect româneşte. Nu "Arena Naţională", nici măcar "Neaşănăl Earina"...NAŢIONAL ARENA, frate, ca ţăranu' parvenit! Vreau decât şosete de coton, să am în ce-mi băga picioarele şi mă duc la bildingu' meu. Deci am un haus de pici în cap! Deschizi uşa cu capul, cu nasul, cu călcâiul, cu ce vrei tu...Da' cu mâna, ca un om, nu se poate? Băi, da' tu eşti nesimţit să vii la mine cu mâna goală??
"NAŢIONAL ARENA", ladies and gentleman! Nici călare-nici pe jos, nici îmbrăcat-nici dezbrăcat, nici română-nici engleză. Ceva. O cacariseală. O ciupercărie de 200 de mii de euro. O aglomerare de material care poate reprezenta orice, dar nu un stadion. Acolo joci fotbal, la noi nu. Aaaa, am uitat...care fotbal?
"Naţional Arena" ne caracterizează. E un contur şi atât. O copie. O gaură.
Noi suntem craterul unei lumi în care totul este total diferit de realităţile noastre.


Dezolare. Lumea este arena, noi suntem gazonul. Ceva neidentificat, mlăştinos, care te încurcă din treabă. Păi şi ce treabă ai avea? Normal că s-a stricat terenul; de ce intrau prin alunecare? Mda...şi cum trebuiau să joace? La joystick? Pe silenţios? Să facă ca Lupin ăla, sau puşca lui cum l-o chema? A băgat o alunecare cu arătură, apoi a uitat de meci şi s-a pus pe aranjat brazdele, ca o mamă iubitoare? Mai trebuia să-i dea să sugă şi tabloul era complet!
Sau poate trebuiau să joace în şosete? (Albul Tide, albul sigur, chiar şi pe şoseţele!). În mâini? Telepatic? Nu ştiu de francezi, dar ai noştri sigur n-au stofă de Aleodori.

Nici nu mai contează. Oricum ar fi fost, tot ieşea ca pixu'. Un vultur stă pe pisc, cu un pix în plisc..măcar nu ne-am luat bătaie.
Asta e. Blestemul de a fi român, de la cele mai simple lucruri şi până la cele mai complicate...cum ar fi să pui o păşune pe un loc amenajat în prealabil. Sau să înregistrezi o plată. Sau să scuipi maclavais bituminos peste noroi, să nu te morfoleşti ca porcu' când o iei prin oraş după o ploaie de sezon. Sau să mergi liniştit în treaba ta, fără grija de a te împiedica în mormane de coji ale seminţelor. Sau să îţi poţi lua un covrig fără ca vânzătoarea să se uite la tine ca la o flegmă, pentru că i-ai întrerupt bârfa cu vecina de scară.
...Sau să orice amănunt nesemnificativ care îţi compune mizeria asta de existenţă şi care la noi e fix pe dos.

2 comentarii:

  1. Imi pare rau pt experienta ta. :( Compania orange este o companie de tot cacatul, spun asta si mi-o asum, dar nu am cum sa ma retrag de la ei momentan.

    Si apropo, s-a inventat wc-ul virtual, ii zicz Twitter-Shitter. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Gând la gând cu bucurie!
    Mai ales că eu mi-am făcut-o cu mâna mea...mă puteam retrage, dar mi s-a făcut milă de ei când i-am văzut cum se rugau de mine să nu închid contractul şi să îi reneg pe vecie.
    Bunătate de prost, sau ce?

    RăspundețiȘtergere