luni, 3 mai 2010

Ştafetă caştoacă, spre satisfacerea Condeerei Naţionale

Se pare că au cam trecut câţiva eoni...Ce nu fac eu pentru tine, măi dragă?

Habar nu am ce voi scrie...presupun că va ieşi un fel de "am mâncat la cozonac, sticle şi borcane; de mă doare la stomac, castroane ligheane". Adică o bilibistroceală de cuvinte.

În puii mei! Cred că o să fac şi eu precum distinsa Condeeră, adică să spun ce este "cool" în accepţiunea mea. Păi să vedem...mai nimic ce ţine de ţara asta, se pune?? A, da, cu o excepţie: chestiile legate de mişcarea diferitelor organe!

Dar mai întâi de toate, să vedem ce înseamnă acest neologism care ne-a asaltat după revoluţie încoace. La origini, "cool" se traduce din engleză prin "răcoare", însă a intrat în vorbirea curentă cu sens de mişto, caştoc, beton, ciment, tare, super ş.a. Asta mă face să mă gândesc că de fapt, adevărata origine a termenului provine dintr-o ţară vorbitoare de limbă engleză dar aşezată prin zona ecuatorului, unde ai tendinţa de a te împrăştia de căldură în orice clipuţă; numai acolo "răcoarea" putea lua sensul de "mişto", "ce bine îi", "în regulă". Nuu?? Adică afară îţi fierbe sângele-n creieri, tu eşti eşti ok, eşti în regulă, eşti răcorit. ADICĂ EŞTI COOL.

No, în fine...nu îmi propun să fa o lecţie de lingvistică (adică materia care studiază ce se poate face cu limba), aşa că mintenaş voi purcede la înfăptuirea descrierii (dacă mai dau şi lungimea şi circumferinţa...ăăă...braţului, numărul de la pantofi şi mâncarea preferată, pe cuvânt că pun de-o reţea de socializare fix în buricul blogosferei; un Facebook pe blog, sau ceva). Deci...ce spuneam? A, da! Eram la partea cu descrierea!

Chestia nasoală e că de obicei, valoarea noţiunii de "cool" este extrem de foarte relativă şi se poate schimba mult în timp. La 5 ani ţi se pare cool să colorezi pe o carte cu Power Rangers, ceea ce pe la 15 ani e deja pueril. Anyay...aşa eram şi eu: în liceu mi s-a părut foarte cool când o capră de colegă a adăugat din pix un "c" îngroşat pe afişul unui nevinovat gospodar, care anunţa cu litere de-o şchioapă: VÂND BRÂNZĂ DE OAIE! Atunci m-am cocoşat de râs...de fapt râd şi acum când îmi amintesc, deşi mi se pare infantil. Total copilăresc, coane Fănică!
Am clarificat şi chestia cu relativitatea...bun. Acum, ca să fiu cât mai aproape de adevăr, voi nota lucrurile care mi se par betoane de cel puţin 30 de ani (se poate spune că îmi plac apriori, chiar), dar pe care este improbabilsă le încep sau să le duc la bun sfârşit vreodată (dacă mă năşteam prin Trinidat poate aveam vreo şansă, dar la Românica mea....not a chance in Hell!). Cum spuneam: ador sportul, în special sporturile de contact (Arta Împingerii în stil băsist rules) şi stăpânirea fluiericiului, că tot cânt a pagubă în fiecare zi - şi asta intră în categoria de mişcare, din moment ce implică MIŞCAREA DEGEŢELELOR.
Apoi este foarte cool jucatul pe mormântul altora (am început bine de mic, când m-am urinat pe mormântul Veronicăi Micle), dar nu zdrumicarea şoldurilor pe ritme guţeşti, sacadarea clubăcioasă sau bălăngănirea ciufului pe sunet metallic. Nuuuu tăticule! Eu vorbesc de dansul elegant şi original (nu trebuie să cinstesc în vreun fel săracul răposat?), acela din "Dirty Dancing", "Shall we dance", "Save the Last Dance" şi chiar cel din "Step Up", în care calci TOTUL în picioare.

Şi am terminat secţiunea de mişcare...restul sunt doar nişte lucruri care bat spre preocupările oamenilor deştepţi (hihihi); cred că am un cult pentru tot ce ţine de civilizaţia niponă (Crăpi de necaz, Doamă Udrea, cu tot cu turismul tău idiot!). Nu ştiu de ce, dar asta e; nu sufăr calitatea de "român", pentru că e expirată. Japonia rules la orice oră din zi şi din noapte (când mă apucă setea comparaţiilor, îmi dau seama că şi un kilogram de rahat aparţinător de Ţara Soarelui Răsare e mai valoros ca toată naţia asta de cocalari impotenţi, luată în ansamblul ei).

Mai sunt şi alte lucruri care le intră în categoria de cool, dar nu am de gând să îmi fac profilul psihologic aici şi acum. Pur şi simplu nu e momentul...plus că trebuie să mă ţin misterios, ca să vrăjesc la gagici cu spor! :P
GATA!!! Se pune că m-am achitat de datorie??

P.S.: Premiul Special "Monument de coolism" goes to...TOM & JERRY, FOREVER!!!!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu