marți, 5 ianuarie 2010

Întrebare şi răspuns

Motto:
“Nu ne-am născut în locul potrivit?”
[Mihai Gâdea - Sinteza Zilei]


Categoric. Fără putinţă de tăgadă. Cineva şi-a bătut joc de noi în stil mare, trimiţîndu-ne aici cu barza. Nu putea, în pana mea, să îi dea un şut până în Bangladesh, Congo, Trinidad-Tobago, Republica Bananieră sau cel puţin, Kuweit?? Cât costa? Că pe cuvânt, îi decontam efortul suplimentar! Făceam rată la bancă şi tot mă achitam de datorie! Plăteam orice, oricât.

Ce dracu' să faci în putreziciunea asta de ţărişoară?? Să vezi cum toţi neaveniţii se laudă că deţin în proprietate personală douăj’ dă firme, la numai 23 de ani?? Să îi vezi cum se înfig ei – drăgălaşii - ca supozitorul, să scoată ţara din căcat?? Deşi sunt mici, au făcut facultatea la mă-sa-n praznic…Asta e vreo virtute, că nu pricep?! Şi eu o făceam pe Lună, dacă îmi suportau cheltuielile “ăi bătrâni”! Îmi închiriam o mizerie de navetă spaţială şi mă duceam aiurea prin univers, să mă cultivez la creier…numai că aş fi stat să mă gândesc de două ori, înainte să mă întorc.

Astăzi, Honorius Prigoană a fost lăudat de băsel (nu cred că mai merită să îl scriu cu majusculă), pentru că s-a hotărât să intre în politică. O casă de jurnalişti are tradiţia în jurnalism…o casă de avocaţi are tradiţia în avocatură…ce aţi dori de la o casă de politicieni? A Mică a poftit la sufleţel modeling, a ajuns manechină; a poftit funcţie parlamentară…tradiţia nene! Dacă aşa cere legea nescrisă a căşii, cum să nu o respecţi? La fel şi cu Mister Honorius: la numai 23 de anişori, datorită deputatălui de marcă care îl susţine financiar, s-a băgat în politichie…Păcat că i se cam limbă plimbă-n gură, dar merge! Tânara de succesuri era mai în urmă cu exprimarea şi a recuperat…cam până pe la Bruxelles. Progenitura aceasta prigonită vârtos, unde va mai ajunge? (Sper să aibă şansa de a se bate cu Obama pe următorul mandat; că doar le-a furat spiritul de învingător; ce mai contează un mic mandat, acolo-şa?)

Dacă nu suntem cârmuiţi de specimele astea, cine să conducă?? IO??? (atenţie, particulă domnească)
- Bună ziua!
- Bună ziua!
- Sunt Pazvante Mădularu, am venit pentru o nimica-toată de funcţie senatorială...
-Desigur. Cine vă recomendă? NIMENI?? Pleacă de aici beiiii, noi avem treabă! Nu stăm de curu' la toţi mucoşii! Hai, marş! Dăi cu praf de mers şi povesteşte-mi cum se vede uşa de pe partea cealalaltă! Dar să mai vii când te-oi chema eu!
--------------------------------------------
- Oooooo...bună ziuaa...da' poftiţi, intraţi...Se poate aşa ceva? Sunteţi Ixulescu, nepotul lui Sulică Frânaru? Că nu ştiam dacă v-am recunoscut corec! Daa? Eee...lasă că mă flagelez mai târziu! Numa' vă rog frumos să nu mă spuneţi... Deocamdată poftiţi, luaţi loc! Nu mai avem fotolii?? Da se poate? Staţi colea, la mine în poală! Este cald şi moale...Doriţi ceva, o cafeluţă, un trabucel, o lustruire pe bucuşoară?? Am limba catifelată şi adineauri m-am spălat pe dinţi, să ştiţi! Vă rog, nu vă sfiiţi...simţiţi-vă ca acasă! Ce vă pofteşte sufleţelul ăla micuţ şi scump??

Sunt sătul de piloşi împuţiţi şi de nepotisme de doi bani! Aş vrea şi eu o ţară unde, chiar dacă mă numesc Bucă Costel din Cuca Măcăii şi vreau să mă fac judecător, să se poată lucrul acesta! Învăţ două decenii, fac masterate, doctorate încununate de alte doctorate în vârful la alte doctorate, şi gata, în pana mea! Nu să mă trezesc că învăţ ca boul un sfert de existenţă, apoi nu am mii de euroi să plătesc pila de intrare în barou şi arunc totul în vânt! Aş vrea o ţară unde să ai cel puţin, siguranţa zilei de mâine! Să poţi merge şi tu la lucru liniştit, fără să îţi tremure chiloţii că dobitocii din parlament mai hotărăsc milioane de disponibilizări, care te pot include şi pe tine. Aş vrea o ţară în care să poţi trăi decent, chiar dacă mă-ta sau tac-tu nu au fost te miri ce scule de secretari, subsecretari sau conducători de oşti (acum mari patroni), pe vremea Împuşcatului. Aş vrea o ţară în care să mă pot spăla şi încălzi în propria locuinţă, fără teama că voi plăti întreţinerea cât pentru un cartier întreg. Aş vrea să nu mai trăiesc într-o democraţie care mă încorsetează în limitele castei din care provin. Aş vrea măcar să se mimeze că-mi este respectat dreptul la viaţă.
De ce mama mă-sii e atât de greu???

Da...Regret din tot sufletul că m-am născut aici; sper din tot sufletul să nu mor aici.



Guess Who - Locul Potrivit
Vezi mai multe video din Muzica

Nu mă pot consola cu naşterea asta ruptă din canoanele firescului. Mă simt un străin în patria lui...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu