sâmbătă, 31 octombrie 2009

O incursiune în rahaturile cu miere ale realităţii - Part VI

Capitolul 6
Un strop de miere









P.S.: Singura tangenţă dintre România şi comorile de mai sus este că s-au născut pe aceste plaiuri. Atât şi nimic mai mult. Reprezintă ţara noastră dintr-un motiv involuntar, dintr-o pură întâmplare. La fel de bine ar fi putut să fie congolezi, japonezi sau vietnamezi...deci nu avem nici un merit ca naţiune, că mama le-a cântat la căpătâiul legănului în româneşte. Obârşia nu i-a ajutat cu nimic, ba dimpotrivă; ca să poată ajunge la performanţă, ca să se regăsească pe sine, au trebuit să plece de aici: Germania, Italia, Spania, S.U.A....oriunde în lumea asta. Oriunde sunt apreciaţi, iar eforturile le sunt susţinute. Măcar psihic, dacă nu material.
Este trist...

P.P.S.: Final?
Nu prea cred...realitatea nu are niciodată sfârşit. Întotdeauna vor exista oameni care să urască nevolniciile în care trăiesc. Întotdeauna vor exista vise şi încercări de evadare din prezent.
Lucru pe care am încercat şi eu să îl arăt prin această miniserie de întâmplări, trăiri, moduri de percepere a lucrurilor sau faptelor. Uneori am folosit un limbaj pe muchia decenţei...uneori am fost brutal în exprimare. Doar pentru că am vrut să demonstrez că viaţa nu este niciodată uşoară, logică sau uniformă; indiferent de timpul de desfăşurare, ea a curs întotdeauna cu dificultăţi...şi adevăraţii oameni întotdeauna au avut de luptat, pentru a-şi netezi calea. Indiferent de progresul tehnic, ideologic sau cultural, întotdeauna vor exista obstacole, pe care fiecare va trebui să le trecem mai devreme sau mai târziu.

Dar din ce am învăţat eu, din ce mi-au spus alţii mai înţelepţi ca mine...lucrurile nu trebuie să stea aşa. Nu e nevoie decât să ne creem fiecare un timp subiectiv, numai al nostru, şi să învăţăm să îl îmbinăm cu cel obiectiv, concret şi implacabil. Este greu, dar nu imposibil, dovadă fiind persoanele de mai sus. Şi dacă ei au putut, fiecare vom putea face asta.
Necazul e că nu toţi suntem la fel şi...acel echilibrul temporal acesta se găseşte extrem de greu. Poate niciodată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu