vineri, 16 octombrie 2009

Everybody Lies!




Este târziu, creierii capului îmi clanţăne ca turbaţi, ochii mi se bălăngăne în orbite iar ameţiul ăla adormit de Morfeu iar întârzie! Per ansamblu, am o stare de tot rahatul! Vă zic din start asta, ca să nu aveţi vreo cine ştie ce aşteptare sau să îmi aud vorbe la proces despre inepţiile tâmpit de idioate ce sunt pe cale să le slobozesc dăcât din gros…
De vreo săptămână şi ceva mă uit la televizor ca măgarul în troaca măslinie a oilor (ca să nu zic “ca_curca beată în lemne”, pentru că din câte am verificat până acum, nu-s beat încă). Serios! Nu că m-ar interesa toate chestiile astea (mi se pare mult mai tare ştirea cu yimbrul care a făcut infart în reyervaţia de la Buzău)...dar când văd că toată lumea se agită mai ceva ca atunci când ar participa la vreun campionat mondial de brain-storming precoce, trag concluzia că tre' să fie o dudă super-răscoaptă şi zemoasă! Şi pentru ce?
Am înţeles că nu mai avem guvern (că parcă am fi avut de 1 an încoace!). Am înţeles că Boc Cel Mic (cu "aviaræ gripæ" în gură) nu mai e prim-ministru....dar că va lupta în continuare pentru bunăstarea poporului; că Udrea e posibil să nu mai poată face şpagat între ministere (câh, câh), că Blaga are şanse mari să nu mai aibă el 3, ca nelumea! Dl. Băsesc refuză propunerile partidelor din gâtul mâinii şi îl pune cap de guvern pe Croitoraş; Videanu se freacă de colo-colo, încercînd să păstreze secretă propunerea de prim-ministru a pedeminusle-ului (Ya, right! Că parcă suntem toţi dobitoci şi nu ştim cine comandă în ograda aia de lighioi). Analiştii se dau de ceasul morţii încercînd să afle cine e cel mai potrivit să ne arate steluţa clipocitoare de la capătul haznalei, cum şi în ce fel este mai constituţional…Şi d-aia mi se frânge mie (voinţa) în patru! Toţi oamenii politici mint cu neruşinare, ambalînd rahatul în hârtie cu inimioare lucitoare; iar ăia care printre ochiurile de mitomanie chiar ar vrea să mai lucre ceva bun în ţara asta, nu pot face nimic…că doar nu s-a inventat nici un Superman autohton care să poată dovedi tsunami-ul de nesimţire odioasă cu fulgerele din priviri.

Singurul lucru care mi-a mai plăcut puţin a fost când l-au propus pe Klaus Johannis. El este singurul politician de la Românica în care mai am puţintică încredere, singurul pe care l-aş vota preşedinte, rege sau dictator (deşi nu cred că el e vreun pui de Zamolxes - mă rog…Odin - pe pământ şi face în câteva zeci de zile ce n-au făcut alţii în douăj’ dă ani. Şi să fie Regele Soare, tot nu reuşeşte). Nu pentru că e neamţ din ăla băţos sau vreun superior de ardelean; nu pentru că aş muri eu de dragul lui, sau m-ar fluturăci zburătoarele prin stomăcel când îl mai văd pe sticluţa televizoraşului. Ştiu că şi el are camionul lui de…hhhmmmm....denaturare intenţionată a realităţii. Dar ştiu şi cât de drastic a putut transforma Sibiul în 10 ani; ştiu ce era atunci şi ce este acum. Sigur...este al naibii de aglomerat; sigur că administraţia se câcâie la lindicul ăla de centură ocolitoare de ceva ani...urbea are unele pasaje mai depărtate de centrul istoric care realmente put a hoit şi piş stătut de animal (inclusiv om)...coşurile de gunoi le cauţi cu lumânarea dacă eşti pe lângă vreun cartier egal-depărtat de zona turistică...unele trotuare sunt adevărate tranşee pentru tancuri...toaletele publice sunt insuficient de multe şi cişmele sunt adevărate capodopere rare (este de ajuns să tragi o plimbare cu Mergedesul din Ţiglari până la Dumbravă, şi amănuntele acestea îţi cam belesc lumina ochilor); ca să nu mai amintesc de comicăria aia patetică de cort care a găzduit unele din manifestările Capitalei Europene.
Dar repet...cunosc maiestuoasa mizerie care domnea acum vreun deceniu prin orăşel. Mai sunt de făcut multe lucruri pe acolo, dar s-au ralizat multe în aceşti ani. Chiar dacă unii am înţeles că sugerau că bogăţia primarului este mult peste limitele normale (în traducere liberă: "le are cu mangleala"), el barem a dislocuit din banul public cu bun-simţ. A mai şi făcut câte ceva...Şi de aceea mi-ar plăcea (oarecum) să ajungă al doilea om în stat. Dar…de ce să se lege la cap dacă nu îl doare? De ce să îşi pună mintea cu cretineii rozalii care bântuie printre aleşii neamului? Mai ales că deocamdată, este şi un job de o lună ş-un pic. După mine, nici nu trebuia să accepte propunerea de avansare. Trebuia să stea pe coada lui şi să îşi facă ce are de făcut în propria curticică.


Când a fost Răscoala Twitter în Moldova, toate actualităţile de la noi începeau cu asta. Mă întreb cum or recţiona străinezii la rahaturile care se petrec pe plaiurile oieririce. Stau pe scaun şi casc gura la jurnal...apoi se deşală de atâta râs.

Dar e şi o parte bună la toate astea. Dacă tot ne ia dracu’, barem să ne ia în hohotele mulţimii! Ne luăm boc-celuţa la spinare şi purcedem voioşi la drum…acompaniaţi de veselia demenţială a planetei!


"Hai, iai, iai! Dă-i înainte cu tuuuuupeu!"

Un comentariu: